taki pręt będzie za długi... wtedy noskiem ryć się będzie po glebie :lol:
[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez rodaczekZamieszczone przez leonnJa w poniedziałek zakładam Monroe HD sp3349, zobaczymy jaki będzie efekt
Porównałem sprężyny na stole, Monroe od ori są wyższe o 15mm. Po wymianie krótka jazda, sprawdzenie geometrii (tragedii nie było ale do poprawki były trzy koła), wynik tył 410, full Pb, 1/2Lpg, hak, koło zapas, fotelik, w bagażniku stare springi i trochę gratów.
Co do twardości zawieszenia to nie zauważyłem jak do tej pory jakiejś strasznej twardości tyłu. Powiedział bym nawet, że sztywność tyłu, wyrównała się do sztywności przodu. Auto jeszcze nie było załadowane na Full więc zobaczymy za jakiś czas. Ale w końcu jak jest puste to wygląda jak puste, a nie jak by było już załadowane na full.
Jeszcze raz dzięki dla kolegi honzahradek za podpowiedź tych sprężyn.
Zamieszczone przez yunior81Czekamy na FOTKIZałączone pliki
Komentarz
-
-
Hmm trochę kozowato :P Nie lepiej wziąć z passata sportline -15mm jakieś sztywne? Wtedy auto nie jest kozowate,bo jest -15,które jest niwelowane tym,że sprężyna jest sztywna i się nie ugina tyle ile przewidzial producent i jest na wysokości serii... Gdzieś mam policzone współczynniki sztywności octa--> Passat,zeby dobrać coś rozsądnego :P Mam takie sprężyny od passata,to mogę w ramach testu użyczyć ich i zobaczymy Tylko nie pamiętam jaką będą miały sztywność w octavii
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MutiNie lepiej wziąć z passata sportline -15mm jakieś sztywne? Wtedy auto nie jest kozowate,bo jest -15,które jest niwelowane tym,że sprężyna jest sztywna i się nie ugina tyle ile przewidzial producent i jest na wysokości serii
Zamieszczone przez MutiZamieszczone przez leonnNie wiem czy będziesz miał dużą różnice między nimi, HD są twardsze ale nie są wyższe.Zamieszczone przez MutiGdzieś mam policzone współczynniki sztywności octa--> Passat,zeby dobrać coś rozsądnego
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonnA co to, już zmieniłeś zdanie?
Potrzebuje tylko octy do testów :P Ja u siebie właśnie zrobiłem jak napisałem. Założyłem od passka sportline'a 4motion..
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez yunior81teraz tyl wyglada jak u mnie gdy mialem ori sprezyny z pakietu na bezdroza
Wiem, że pisałeś już o tym, ale dlaczego wymieniłeś te na bezdroża?
Zamieszczone przez yunior81Nie przejmuj sie jeszcze sie uloza
Komentarz
-
-
Ja wlozylem na start LESJOFORS 42 857 19, tyl ma ok 390mm.Ciekawe do ilu spadnie jak sie ułoży, generalnie po wymianie auto duzo lepiej trzyma sie na zakretach, nie czuc nurkowania przy hamowaniu, wwięc dla mnie na + :-). Ale i tak patrzac z boku widac ze przod jest wyżej, pojezdze troszkę i zobaczę czy mi pasuje, najwyzej zalutuje cos wyższego :-)
Komentarz
-
-
Dla zainteresowanych fotki autka ze sprężynami Lesjofors 42 857 19.
Pierwsze zdjęcie - pusty bagażnik i około 1/2 baku paliwa (prześwit ok. 390 mm, dla informacji z pustym bakiem jest jakieś 2-3 mm wyżej).
Drugie zdjęcie - pełny bak, w bagażniku cztery średniej wielkości torby podróżne, zgrzewka wody i trochę innych drobiazgów, na oko jakieś 3/4 zapełnienia, ale niezbyt ciężkimi rzeczami, bez pasażerów. Widać wyraźne ugięcie mimo miernego obciążenia.
Jeśli chodzi o jazdę z takim obciążeniem + cztery dorosłe osoby - bez jakichkolwiek zastrzeżeń, światła mijania wymagały korekty na jedynkę.
Moje wnioski są takie, że te sprężyny są dość miękkie, ale do codziennych zadań wystarczające, są też bardzo komfortowe. Jeśli jednak ktoś często wykorzystuje pełną ładowność samochodu (zwłaszcza w samym bagażniku) - zdecydowanie lepsze będą te z końcówką 20 czyli HD.
I jeszcze jedno. To, że sprężyny się uginają mniej lub bardziej pod obciążeniem jest normalne, ale niestety, nie wiem dlaczego, nawet na pusto, tył jest nadal troszkę niżej niż przód. Minimalnie, kilka milimetrów, ale to z boku widać. Jest tak pomimo bądź co bądź markowych sprężyn dedykowanych do tego samochodu. Zacząłem się już przyglądać autom innych marek na ulicy i jakoś stoją prosto...
Komentarz
-
-
Fajnie by było jeszcze zobaczyć fotkę Octavii z Lesjoforsami z przodu 10 (benzyna) lub 11 (diesel). Być może przód deczko będzie niżej niż na ori (tak jak Tył) więc to może razem wszystko będzie elegancko współgrać/wyglądać
[ Dodano: Wto 02 Lip, 13 10:55 ]
leonn gdzie kupiles sprezyny? na allegro znalazlem o takim oznaczeniu ale bez HD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voytekDla zainteresowanych fotki autka ze sprężynami Lesjofors 42 857 19.
Moje wnioski są takie, że te sprężyny są dość miękkie, ale do codziennych zadań wystarczające, są też bardzo komfortowe. Jeśli jednak ktoś często wykorzystuje pełną ładowność samochodu (zwłaszcza w samym bagażniku) - zdecydowanie lepsze będą te z końcówką 20 czyli HD.
1.Zostawić to co jest. Gazu nie mam. Jest ugięcie nieco poniżej normy, ale da się z tym żyć. Gorzej gdy lipiec-sierpień całą rodziną jadę na wakacje, bo wtedy ugięcie jest znaczne i zdarzają się huki na wybojach.
2.Wymienić na 19. Poprawi to nieco wygląd i wrażenia z jady bez obciążenia i może nieco poprawi sytuację wyjazdów wakacyjnych (nie wiem na ile), ale czy warto za tak niewielką różnicę płacić?
3.Wymienić na 20. Pewnie poprawi to znacznie wrażenia z jazdy w pełnym obciążeniu wakacyjnym, ale będzie to kosztem istotnego utwardzenia zawieszenia samochodu, co może być nieco męczące.
Carramba...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Marek358Wymienić na 20. Pewnie poprawi to znacznie wrażenia z jazdy w pełnym obciążeniu wakacyjnym, ale będzie to kosztem istotnego utwardzenia zawieszenia samochodu, co może być nieco męczące.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez Marek358Wymienić na 20. Pewnie poprawi to znacznie wrażenia z jazdy w pełnym obciążeniu wakacyjnym, ale będzie to kosztem istotnego utwardzenia zawieszenia samochodu, co może być nieco męczące.
A tak swoją drogą - i tak nie ma LESJÖFORSów w sprzedaży. I 19 i 20 są wykupione przez skodowców
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Marek358i tak nie ma LESJÖFORSów w sprzedaży. I 19 i 20 są wykupione przez skodowcówPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez Marek358i tak nie ma LESJÖFORSów w sprzedaży. I 19 i 20 są wykupione przez skodowców
1.nie za bardzo znam się na markach sprężyn, a nie chciałbym wtopić.
2.inne marki też są przetrzebione przez skodowców
Komentarz
-
-
U mnie jednak podniosła, bo na sprężynach ori nawet przy pustym baku tył był za nisko (już nie pamiętam pomiarów) a na lesjoforsach 19-tkach jest tak, że przy pustym baku i pustym bagażniku trzyma wymiar niemal idealnie (ok. 392-393 mm), tyle, że jak zatankuje się bak do pełna, to jest już 385 mm. Czyli po prostu są miękkie. Sprężyny HD są twardsze, ale podobno krótsze, czyli mają sens z obciążeniem. Na pusto auta raczej nie podniosą w porównaniu z 19-tkami.
No niestety, tu nie ma hydrauliki i wybór sprężyn zawsze będzie jakimś kompromisem. Jak ktoś często wozi coś w bagażniku, czy choćby często podróżuje z bagażem lub kompletem pasażerów (lub jedno i drugie), to myślę, że HD będzie lepszym wyborem. Jeśli auto w 90% jeździ puste, a raz w roku z bagażem na urlop, to moim zdaniem brać standardowe, czyli z lesjoforsa 19-tki do kombi, 18-tki do liftbacka.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voytekU mnie jednak podniosła, bo na sprężynach ori nawet przy pustym baku tył był za nisko (już nie pamiętam pomiarów) a na lesjoforsach 19-tkach jest tak, że przy pustym baku i pustym bagażniku trzyma wymiar niemal idealnie (ok. 392-393 mm), tyle, że jak zatankuje się bak do pełna, to jest już 385 mm. Czyli po prostu są miękkie. Sprężyny HD są twardsze, ale podobno krótsze, czyli mają sens z obciążeniem. Na pusto auta raczej nie podniosą w porównaniu z 19-tkami.
No niestety, tu nie ma hydrauliki i wybór sprężyn zawsze będzie jakimś kompromisem. Jak ktoś często wozi coś w bagażniku, czy choćby często podróżuje z bagażem lub kompletem pasażerów (lub jedno i drugie), to myślę, że HD będzie lepszym wyborem. Jeśli auto w 90% jeździ puste, a raz w roku z bagażem na urlop, to moim zdaniem brać standardowe, czyli z lesjoforsa 19-tki do kombi, 18-tki do liftbacka.
Komentarz
-
Komentarz