[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • oluap
    Drive
    • 2012
    • 59

    taki pręt będzie za długi... wtedy noskiem ryć się będzie po glebie :lol:

    Komentarz

    • rodaczek
      RS
      • 2011
      • 1600
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      Zamieszczone przez leonn
      Ja w poniedziałek zakładam Monroe HD sp3349, zobaczymy jaki będzie efekt
      I jaki efekt. Pozytywnie :?: Polecasz :?:

      Moja Octavia:
      http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-1-6-mpi-combi
      Rafał

      Komentarz

      • leonn
        RS
        • 2011
        • 2726
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        Zamieszczone przez rodaczek
        Zamieszczone przez leonn
        Ja w poniedziałek zakładam Monroe HD sp3349, zobaczymy jaki będzie efekt
        I jaki efekt. Pozytywnie :?: Polecasz :?:
        Do kombi jak najbardziej.


        Porównałem sprężyny na stole, Monroe od ori są wyższe o 15mm. Po wymianie krótka jazda, sprawdzenie geometrii (tragedii nie było ale do poprawki były trzy koła), wynik tył 410, full Pb, 1/2Lpg, hak, koło zapas, fotelik, w bagażniku stare springi i trochę gratów.
        Co do twardości zawieszenia to nie zauważyłem jak do tej pory jakiejś strasznej twardości tyłu. Powiedział bym nawet, że sztywność tyłu, wyrównała się do sztywności przodu. Auto jeszcze nie było załadowane na Full więc zobaczymy za jakiś czas. Ale w końcu jak jest puste to wygląda jak puste, a nie jak by było już załadowane na full.

        Jeszcze raz dzięki dla kolegi honzahradek za podpowiedź tych sprężyn.


        Zamieszczone przez yunior81
        Czekamy na FOTKI
        Proszę k
        Załączone pliki

        Komentarz

        • rodaczek
          RS
          • 2011
          • 1600
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          No to gratki . Muszę się poważnie zastanowić nad tym rozwiązaniem

          Moja Octavia:
          http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-1-6-mpi-combi
          Rafał

          Komentarz

          • Muti
            Ambiente
            • 2011
            • 199

            Hmm trochę kozowato :P Nie lepiej wziąć z passata sportline -15mm jakieś sztywne? Wtedy auto nie jest kozowate,bo jest -15,które jest niwelowane tym,że sprężyna jest sztywna i się nie ugina tyle ile przewidzial producent i jest na wysokości serii... Gdzieś mam policzone współczynniki sztywności octa--> Passat,zeby dobrać coś rozsądnego :P Mam takie sprężyny od passata,to mogę w ramach testu użyczyć ich i zobaczymy Tylko nie pamiętam jaką będą miały sztywność w octavii
            Moje projekty car detailingowe
            VW Touran 2.O TDI
            BMW X6 35d
            więcej na PW

            Komentarz

            • leonn
              RS
              • 2011
              • 2726
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              Zamieszczone przez Muti
              Nie lepiej wziąć z passata sportline -15mm jakieś sztywne? Wtedy auto nie jest kozowate,bo jest -15,które jest niwelowane tym,że sprężyna jest sztywna i się nie ugina tyle ile przewidzial producent i jest na wysokości serii
              Ja nie wiem co jest lepiej :P , wiem co jest dobre i co trzyma wymiar podany przez producenta. A co to, już zmieniłeś zdanie?

              Zamieszczone przez Muti
              Zamieszczone przez leonn
              Nie wiem czy będziesz miał dużą różnice między nimi, HD są twardsze ale nie są wyższe.
              No to chyba o to chodzi,żeby były sztywniejsze i odporniejsze na obciażenie,a w konsekcje,żeby dup* nie siedziała..
              Zamieszczone przez Muti
              Gdzieś mam policzone współczynniki sztywności octa--> Passat,zeby dobrać coś rozsądnego
              Jak założysz do Octy coś lepszego to daj znać :P

              Komentarz

              • Muti
                Ambiente
                • 2011
                • 199

                Zamieszczone przez leonn
                A co to, już zmieniłeś zdanie?
                A w czym? Przecież,to że będzie -15mm to już wytłumaczyłem,że się zniweluje sztywnością i w konsekwencji będzie na normalnej wysokości,ale z większą odpornością na obciażenie,czyli nie będzie siedziała.. :roll:

                Potrzebuje tylko octy do testów :P Ja u siebie właśnie zrobiłem jak napisałem. Założyłem od passka sportline'a 4motion..
                Moje projekty car detailingowe
                VW Touran 2.O TDI
                BMW X6 35d
                więcej na PW

                Komentarz

                • leonn
                  RS
                  • 2011
                  • 2726
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  Zamieszczone przez Muti
                  Potrzebuje tylko octy do testów
                  To,
                  Zamieszczone przez leonn
                  Jak założysz do Octy coś lepszego to daj znać :P

                  Komentarz

                  • Muti
                    Ambiente
                    • 2011
                    • 199

                    To jest ktoś chętny na doświadczenie i użyczy octy do testów w Poznaniu lub Zielonej Górze?
                    Moje projekty car detailingowe
                    VW Touran 2.O TDI
                    BMW X6 35d
                    więcej na PW

                    Komentarz

                    • rodaczek
                      RS
                      • 2011
                      • 1600
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      Zamieszczone przez Muti
                      To jest ktoś chętny na doświadczenie i użyczy octy do testów w Poznaniu lub Zielonej Górze?
                      Trochę daleko

                      Moja Octavia:
                      http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-1-6-mpi-combi
                      Rafał

                      Komentarz

                      • yunior81
                        RS
                        • 2010
                        • 1657
                        • Octavia I (1U2)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                        leonn, teraz tyl wyglada jak u mnie gdy mialem ori sprezyny z pakietu na bezdroza :diabelski_usmiech

                        Nie przejmuj sie jeszcze sie uloza .....

                        Komentarz

                        • leonn
                          RS
                          • 2011
                          • 2726
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          Zamieszczone przez yunior81
                          teraz tyl wyglada jak u mnie gdy mialem ori sprezyny z pakietu na bezdroza
                          Super nie..
                          Wiem, że pisałeś już o tym, ale dlaczego wymieniłeś te na bezdroża?

                          Zamieszczone przez yunior81
                          Nie przejmuj sie jeszcze sie uloza
                          Ciekawi mnie tylko jak bardzo, ale jak teraz to tak wygląda, to raczej będzie OK. Lesjöfors i Monroe robią jakościowo dobre springi, nie to co ten szajs dla fabryki.

                          Komentarz

                          • kristofer55
                            Rider
                            • 2012
                            • 272

                            Ja wlozylem na start LESJOFORS 42 857 19, tyl ma ok 390mm.Ciekawe do ilu spadnie jak sie ułoży, generalnie po wymianie auto duzo lepiej trzyma sie na zakretach, nie czuc nurkowania przy hamowaniu, wwięc dla mnie na + :-). Ale i tak patrzac z boku widac ze przod jest wyżej, pojezdze troszkę i zobaczę czy mi pasuje, najwyzej zalutuje cos wyższego :-)

                            Komentarz

                            • voytek
                              Rider
                              • 2010
                              • 480
                              • Octavia III (5E3)
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              Dla zainteresowanych fotki autka ze sprężynami Lesjofors 42 857 19.
                              Pierwsze zdjęcie - pusty bagażnik i około 1/2 baku paliwa (prześwit ok. 390 mm, dla informacji z pustym bakiem jest jakieś 2-3 mm wyżej).
                              Drugie zdjęcie - pełny bak, w bagażniku cztery średniej wielkości torby podróżne, zgrzewka wody i trochę innych drobiazgów, na oko jakieś 3/4 zapełnienia, ale niezbyt ciężkimi rzeczami, bez pasażerów. Widać wyraźne ugięcie mimo miernego obciążenia.
                              Jeśli chodzi o jazdę z takim obciążeniem + cztery dorosłe osoby - bez jakichkolwiek zastrzeżeń, światła mijania wymagały korekty na jedynkę.
                              Moje wnioski są takie, że te sprężyny są dość miękkie, ale do codziennych zadań wystarczające, są też bardzo komfortowe. Jeśli jednak ktoś często wykorzystuje pełną ładowność samochodu (zwłaszcza w samym bagażniku) - zdecydowanie lepsze będą te z końcówką 20 czyli HD.
                              I jeszcze jedno. To, że sprężyny się uginają mniej lub bardziej pod obciążeniem jest normalne, ale niestety, nie wiem dlaczego, nawet na pusto, tył jest nadal troszkę niżej niż przód. Minimalnie, kilka milimetrów, ale to z boku widać. Jest tak pomimo bądź co bądź markowych sprężyn dedykowanych do tego samochodu. Zacząłem się już przyglądać autom innych marek na ulicy i jakoś stoją prosto...
                              Załączone pliki

                              Komentarz

                              • kristofer55
                                Rider
                                • 2012
                                • 272

                                Fajnie by było jeszcze zobaczyć fotkę Octavii z Lesjoforsami z przodu 10 (benzyna) lub 11 (diesel). Być może przód deczko będzie niżej niż na ori (tak jak Tył) więc to może razem wszystko będzie elegancko współgrać/wyglądać

                                [ Dodano: Wto 02 Lip, 13 10:55 ]
                                leonn gdzie kupiles sprezyny? na allegro znalazlem o takim oznaczeniu ale bez HD

                                Komentarz

                                • Marek358
                                  Drive
                                  • 2013
                                  • 82

                                  Zamieszczone przez voytek
                                  Dla zainteresowanych fotki autka ze sprężynami Lesjofors 42 857 19.
                                  Moje wnioski są takie, że te sprężyny są dość miękkie, ale do codziennych zadań wystarczające, są też bardzo komfortowe. Jeśli jednak ktoś często wykorzystuje pełną ładowność samochodu (zwłaszcza w samym bagażniku) - zdecydowanie lepsze będą te z końcówką 20 czyli HD.
                                  No i kurna znowu mam dylemat. Potencjalnie 3 scenariusze:

                                  1.Zostawić to co jest. Gazu nie mam. Jest ugięcie nieco poniżej normy, ale da się z tym żyć. Gorzej gdy lipiec-sierpień całą rodziną jadę na wakacje, bo wtedy ugięcie jest znaczne i zdarzają się huki na wybojach.

                                  2.Wymienić na 19. Poprawi to nieco wygląd i wrażenia z jady bez obciążenia i może nieco poprawi sytuację wyjazdów wakacyjnych (nie wiem na ile), ale czy warto za tak niewielką różnicę płacić?

                                  3.Wymienić na 20. Pewnie poprawi to znacznie wrażenia z jazdy w pełnym obciążeniu wakacyjnym, ale będzie to kosztem istotnego utwardzenia zawieszenia samochodu, co może być nieco męczące.

                                  Carramba...

                                  Komentarz

                                  • kristofer55
                                    Rider
                                    • 2012
                                    • 272

                                    Jeszcze znalazłem sprężyny Monroe SP3349 BEZ HD więc może to są standardowe sprężyny tak jak Lesjofors 19

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      Zamieszczone przez Marek358
                                      Wymienić na 20. Pewnie poprawi to znacznie wrażenia z jazdy w pełnym obciążeniu wakacyjnym, ale będzie to kosztem istotnego utwardzenia zawieszenia samochodu, co może być nieco męczące.
                                      ja mam Lesjo HD i uważam, że mogłyby być ... jeszcze bardziej twarde/dłuższe, tak by zawieszenie podniosło się jeszcze z 1-2 cm do góry :lol: a właśnie wróciłem z trasy Polska-Włochy-Polska 2400km. Bagażnik zapakowany na max - tak jak to się wybiera 4 osobową rodziną na wakacje :wink: Jak już pisałem kilka razy, moi pasażerowie nie skarżyli się na komfort jazdy nawet po dziurawych drogach.
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • Marek358
                                        Drive
                                        • 2013
                                        • 82

                                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                        Zamieszczone przez Marek358
                                        Wymienić na 20. Pewnie poprawi to znacznie wrażenia z jazdy w pełnym obciążeniu wakacyjnym, ale będzie to kosztem istotnego utwardzenia zawieszenia samochodu, co może być nieco męczące.
                                        ja mam Lesjo HD i uważam, że mogłyby być ... jeszcze bardziej twarde/dłuższe, tak by zawieszenie podniosło się jeszcze z 1-2 cm do góry :lol: a właśnie wróciłem z trasy Polska-Włochy-Polska 2400km. Bagażnik zapakowany na max - tak jak to się wybiera 4 osobową rodziną na wakacje :wink: Jak już pisałem kilka razy, moi pasażerowie nie skarżyli się na komfort jazdy nawet po dziurawych drogach.
                                        No tak. Ale taka sytuacja jest raz na rok. W pozostałe miesiące roku jeżdżę na "półpusto". Szkoda, że nie ma w samochodzie przełącznika - twardsze/miększe
                                        A tak swoją drogą - i tak nie ma LESJÖFORSów w sprzedaży. I 19 i 20 są wykupione przez skodowców

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Zamieszczone przez Marek358
                                          i tak nie ma LESJÖFORSów w sprzedaży. I 19 i 20 są wykupione przez skodowców
                                          nie muszą byc przecież LESJÖFORS - są inenne marki również. Po prostu kup do kombi porządne i sosunkowo tarde sprężyny, tak by potem nie żałować, że jednak mogłeś kupić te "mocniejsze". Nigdy nie wiadomo co i kiedy będziesz woził w bagażniku :wink:
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • Marek358
                                            Drive
                                            • 2013
                                            • 82

                                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            Zamieszczone przez Marek358
                                            i tak nie ma LESJÖFORSów w sprzedaży. I 19 i 20 są wykupione przez skodowców
                                            nie muszą byc przecież LESJÖFORS - są inenne marki również. Po prostu kup do kombi porządne i sosunkowo tarde sprężyny, tak by potem nie żałować, że jednak mogłeś kupić te "mocniejsze". Nigdy nie wiadomo co i kiedy będziesz woził w bagażniku :wink:
                                            Wiem, ale
                                            1.nie za bardzo znam się na markach sprężyn, a nie chciałbym wtopić.
                                            2.inne marki też są przetrzebione przez skodowców

                                            Komentarz

                                            • kristofer55
                                              Rider
                                              • 2012
                                              • 272

                                              Wrzucam swoje fotki poglądowe, pół baku paliwa , hak + jakieś graty w bagażniku
                                              Lesjofors 4285719
                                              Załączone pliki

                                              Komentarz

                                              • Marek358
                                                Drive
                                                • 2013
                                                • 82

                                                Zamieszczone przez kristofer55
                                                Wrzucam swoje fotki poglądowe, pół baku paliwa , hak + jakieś graty w bagażniku
                                                Lesjofors 4285719
                                                Ta 19stka to faktycznie tyłu wyraźnie nie podniesie. Ciekaw jestem jak samochód się zachowuje pod obciążeniem na wybojach.

                                                Komentarz

                                                • voytek
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 480
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  U mnie jednak podniosła, bo na sprężynach ori nawet przy pustym baku tył był za nisko (już nie pamiętam pomiarów) a na lesjoforsach 19-tkach jest tak, że przy pustym baku i pustym bagażniku trzyma wymiar niemal idealnie (ok. 392-393 mm), tyle, że jak zatankuje się bak do pełna, to jest już 385 mm. Czyli po prostu są miękkie. Sprężyny HD są twardsze, ale podobno krótsze, czyli mają sens z obciążeniem. Na pusto auta raczej nie podniosą w porównaniu z 19-tkami.
                                                  No niestety, tu nie ma hydrauliki i wybór sprężyn zawsze będzie jakimś kompromisem. Jak ktoś często wozi coś w bagażniku, czy choćby często podróżuje z bagażem lub kompletem pasażerów (lub jedno i drugie), to myślę, że HD będzie lepszym wyborem. Jeśli auto w 90% jeździ puste, a raz w roku z bagażem na urlop, to moim zdaniem brać standardowe, czyli z lesjoforsa 19-tki do kombi, 18-tki do liftbacka.

                                                  Komentarz

                                                  • Marek358
                                                    Drive
                                                    • 2013
                                                    • 82

                                                    Zamieszczone przez voytek
                                                    U mnie jednak podniosła, bo na sprężynach ori nawet przy pustym baku tył był za nisko (już nie pamiętam pomiarów) a na lesjoforsach 19-tkach jest tak, że przy pustym baku i pustym bagażniku trzyma wymiar niemal idealnie (ok. 392-393 mm), tyle, że jak zatankuje się bak do pełna, to jest już 385 mm. Czyli po prostu są miękkie. Sprężyny HD są twardsze, ale podobno krótsze, czyli mają sens z obciążeniem. Na pusto auta raczej nie podniosą w porównaniu z 19-tkami.
                                                    No niestety, tu nie ma hydrauliki i wybór sprężyn zawsze będzie jakimś kompromisem. Jak ktoś często wozi coś w bagażniku, czy choćby często podróżuje z bagażem lub kompletem pasażerów (lub jedno i drugie), to myślę, że HD będzie lepszym wyborem. Jeśli auto w 90% jeździ puste, a raz w roku z bagażem na urlop, to moim zdaniem brać standardowe, czyli z lesjoforsa 19-tki do kombi, 18-tki do liftbacka.
                                                    Testowałeś 19-stki na pełnym obciążeniu? (4 osoby i bagaże)

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...